2. srp 2012.

Boba na pijaci u Australiji






Subota je ovdje glavni pijacni dan, ali samo do 2 popodne. Ja sam tek oko 3 ili pola 4-ri, takorekuci protrcala kroz Market, da vidim ima li sta, da bi se vrijedilo zabiljeziti. Jedino su mi se dopali kaktusi i cikica je bio fin, pa je rado pozirao. Ostali su se vec odavno spakovali i jedino sam jednu tezgu uspjela normalno uslikati, da vidite sta je sada ovamo u sezoni.

Bio je kisovit i prohladan dan, ali je zato duga bila lijepo iznenadjenje.


Boba :)



31 komentar:

  1. Slična nam je pijaca :)
    A čikica je simpatičan :) Kaktusa baš ima svakakvih, interesantno cvijeće, neobično cvjetaju, a dobra im je osobina da neće uvenuti ako se ne zalijevaju redovno, što se meni zna desiti.
    Zvaidim vam na vremenu. Kod nas ne prestaju vrućine, evo sad, 10:00, jutro je, a pretoplo...
    Prije sam voljela ljeto, a sad mi baš smeta što je ovoliko toplo. Možda to ide s godinama.
    A opet, kad pogledam, ljudi stariji od mene bolje podnose ove vreline nego ja.

    OdgovoriIzbriši
  2. Vidi kralja, isti onaj dart igrac Simon Whitlock ;)

    Salu na stranu...mislio sam da se meni trefilo, da ja samo imam osjecaj da je kultura pijace ovdje barem u NL prosla, ali i obitelj i prijatelji su primjetili isto kao i ja.
    Sve je to proslo..ja ne znam kako je to moguce, da li je ovo zaista neko novo vrijeme bas toliko promjenilo ljude, ali cinjenica je da npr. na rotterdamskoj pijaci ti vise nista ne mozes specijalno kupiti, sto nema u blizini gdje zaista zivis.
    Tako je i u Amsterdamu, tako je sa najcuvenijom pijacom u NL - Haagse Markt (Haaska pijaca).
    Pa ljudi su prije posebno za to dolazili iz drugih gradova da vide to cudo. Sad je to jedno ruglo. Nit' galame (one poznatne pijacne), nit' posebnih proizvoda, sve je tako obicno i jednoliko.
    Ljudi moji, pa to je bila procesija kad je pijaca. Ljudi sa posla kidali na pijacu na pecenu ribu, na svjeze domace voce i povrce, sad - tugine, tuge tuga. Nakupac do nakupca, a voce i povrce plastika ziva za koju traze k'o da prodaju chesterfield namjestaj. Ludilo.
    Da mi nije ovih makedonsko-bugarskih Turaka, ne znam gdje bi se snabdjevao.
    Ma ni cvjecari vise nisu isti, ni cvijece vise nije lijepo kako je nekad bilo. A red cvjecara bio je dupli. Sada jedan, otuzan, nikakav.
    Joj, zviznuce odnekle meteor, mirisem ga vec odavno...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mure, meteor ili nesto drugo, ko zna, haha..

      Majo, i ja se sklanjam od vrucina, nisi jedina. Posebno je u nasim krajevima neobicna tolika vrucina i nekako se ne uklapa.

      Bozana

      Izbriši
    2. Ma kakav meteor... Razmišljati o padu meteora na Zemlju... e takve misli trebaš sputavati.
      Uživaj u životu i u svojoj obitelji, ne razmišljaj o meteorima.
      I modernizovane pijace su lijepe. Imaju raznovrsnu ponudu, nakupci jesu, ali to je u skladu s vremenom.
      I na dobojskoj pijaci su većinom nakupci. Samo ponedjeljkom i petkom dolaze ljudi sa sela i donose svoje proizvode. Imaju malu hrpicu mrkve na štandu, ili korpicu jabuka, ili, kao onaj djed Milan kod kojeg si kupio kukuruze, u cekeru.
      Mi smo se baš pitali, kad smo se zimus vratili s mora, zašto u BiH sve naranče uvoze iz Španije, Grčke... kad je Jadransko primorje preplavljeno plodovima južnog voća.

      Izbriši
    3. U Australiji je vecinom voce i povrce odavde, osim sto vole da uvoze iz Amerike, recimo, prije nego ovdasnje narandze pristignu, prvo izloze Americke koje su jeftinije.

      Prosle godine, kad su bile poplave u Queenslandu, odakle nam dolazi vecina voca, banane su bile od $12 do $15 dolara, ali nije bilo na trzistu uvoznih banana.

      Ali zato neke proizvode, u domacoj proizvodnji, gotovo da nije moguce naci.

      Bozana

      Izbriši
  3. Jok, eto trebam misliti o Heidi i livadama po kojima zuje pcele, i to sve sa naocalima k'o u crticu Gusztav u kojima je sve fino i smijesno...

    Spanci lijepe svoje etikete na marokanske narandze. Ko nije znao, neka zna - "Mirinda" je marokanski napitak, samo sto imas naroda koji pojma nemaju o PR-u, pa ih drugi mastrafe kako znaju i umiju, i njihovo pod svojom firmom prodaju. Tako je i Pepsico "prisvojio" Mirindu.

    Mi imamo 50 vrta pita i varijacija na tu temu, a Zabari obicni ustipak prodaju po svijetu k'o na pokretnoj traci. Jos mu dali ime, halal im prangija...Bas onako zvucno...zvoni sve.
    Ko je nama kriv sto imamo rijeci poput jorgovan i dzanarika u rjecniku..

    OdgovoriIzbriši
  4. kad smo vec kod heidi :), mure, jesi li gledao film "melancholia"? meni se strasno svidio, iako mi je, dok sam ga gledala, djelovao malo prespor i podosadan. kasnije, dok sam razmisljala o filmu i raznim porukama iz filma,te ga ponovo pogledala, shvatila sam da je predobar. ja sam ti inace puno sklonija takozvanoj alternativnoj istoriji nego zvanicnoj. iscitala sam sve moguce knjige i stiva koja je se mogu naci na netu i pogledala filmova i filmova.... nekako su mi sva ta objasnjenja i teorije puno logicnije od onih "skolskih" verzija.
    ima i kod nas pijaca :) (da ne skrecem s teme), ali ja bas i ne idem. imam blizu meksicke samoposluge sa vocem i povrcem uvezenim iz meksika. mozda nije bolje od americkog, ali je puno jeftinije. imaju i neki kajmak koji prodaju na kilu. dobar pravo. ma imaju svasta i slicno je nasem.
    sanja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sanja, kod nas uvoze bijeli luk iz Meksika i Kine. Uvijek sam u dilemi, jer kome vjerovati, haha..

      Meksisci je neki ogroman.

      Poz, Boba

      Izbriši
    2. ma i u meksiku je svo sjeme od monsanta. ko bi ga vise znao. ovdje su prikazivali na tv-u kako sortiraju voce na organic i obicnu hrpu, a sve iz iste kutije. zato sam se ja i odlucila na jeftiniju varijantu ili prema ukusu. ima i tih "sintetika" raznih vrsta, pa reko' da bar jedem onu koja je ukusnija. svidjaju mi se tvoje slike. kaktusi su super. moracu i ja sebi nabaviti neki fin. sto rekla maja, i kad ga zaboravis zaliti on prezivljava. s obzirom da nisam neki vrsni cvjecar, kaktusi su naprihvatljiviji.
      sanja

      Izbriši
    3. Neces mi vjerovati Sanja, ali imao sam ga na filmoteki kod providera kojem placam digi-tv, ali mi se nikad nije dalo pogledati do kraja. Znam da je neko vjencanje, neke depresije, neka gnjavaza zesca bilo zesce izrazeno, i kao neka planeta treba da zvizne od nasu...mlada cmizdri stalno... - saltaj Mure dalje ;)
      Al' ne odgledah do kraja...

      Ma suti..neki dan gledam u pola dana prelazeci jedan mostic preko rijeke, kako SVE PATKE I ONE BARSKE PTICE - SPAVAJU! Boze sacuvaj, a istu noc me probudile ptice u 3 sata kako cvrkucu k'o da je rano jutro! Sve ih je vise i vise. Covjece, kad hodas po parkovima i po trgovima, nema vise da ono prhnu i da se boje...jok, idu za ljudima. E, toga se ja bojim. To nije normalno.

      Izbriši
    4. hahaha ide Mure, a za njim patkice hahaha
      Hej, Mure, to je navika, stekle su naviku da ih ljudi hrane. Drugi put ponesi koju zemičku, šta si se stisn`o hahaha

      Sanja, ja nisam gledala film, ali pošto je po tvojoj preporuci, odgledaću :)

      Izbriši
    5. A ovo buđenje u 3 sata, to se dešava, na jednom forumu (2009. god) je neko postavio slično pitanje, i evo dio odgovora:
      "U pitanju su mladunci sove, utine ili male ušare Asio otus. Ova vrsta se dobro prilagodila životu u blizini ljudi i rado se gnezdi u našim gradovima, gde god ima pogodnih mesta za gneždjenje ? najcešce u cetinarima, u starom gnezdu svrake ili vrane. To nesnosno cijukanje malih sova u prevodu zapravo znaci ? gladan sam! Tokom noci jedan mladunac može da pojede nekoliko glodara, i upravo cijukanje nagoni roditelje da im donose hranu."

      A spominju se i svrake i vrane, i one znaju noću da se oglašavaju, ako su mali ptići gladni.
      Ako je to u pitanju, onda traje duže, noćima, možda i mjesec dana.
      Ja sam vidjela jednom kad je maleni vrapčić ispao iz gnijezda, sjatili su se svi vrapci i cvrkutali k`o nikad, najglasnije što su mogli, da ga zaštite.

      Kod nas ima nekih novih ptica, lijepe su, ja volim kad ih vidim.

      Izbriši
    6. Mure sigurno preferira staro ubojito i oprobano sredstvo sa mladalickih zabava poznato pod imenom "stiskavac", hahahaha

      Dragana

      Izbriši
    7. Da li ste registrovali dugu na predzadnjoj fotki? Superiska.

      Dragana

      Izbriši
    8. Jesmo, vidjeli smo dugu, prelijepo izgleda :)

      Izbriši
  5. zaboravila sam dodati da je i kod nas uzasna vrucina. spasava nas sto je ovdje vlaznost zraka minimalna (ako je uopste ima), pa se to ko fol malo bolje podnosi. ni ja ne volim kada je prevruce....vise bi mi prijale kalifornijske temperature. kod njih vazda isto (20 celzijusa sa oscilacijama od jedno 5 stepeni - ha gore, ha dole), ali ti u SF u augustu moze zatrebati zimska jakna (shvati bukvalno).
    sanja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ondak pravac - California. Kao Orange County ili Beverly Hills 90210 - kada su cica Blake i tetka Christle bili mali.

      Dragana

      Izbriši
  6. Imamo i mi bijeli luk iz Kine... od domaćeg se razlikuje po veličini. Ja ga ne kupujem.
    Što se cvijeća tiče, Sanja, osim kaktusa, za nas vrijedne gospoje :) koje neredovno zalijeveju, preporučujem palme i drvce sobne mandarine :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lako je tebi Majo, kad mozes da izaberes. Ja sam radije uzimala Meksicki, kad je sve teze naci Australijski.

      Izgleda da smo se nasle sto se tice cvijeca. Samo da znate, da se i kaktus moze upropastiti, haha.. Mora se paziti da se ne doda vise vode, nego sto kaktusu treba :)

      Bozana

      Izbriši
    2. hahaha, a ja nisam smjela napisati, sramota me je, ali i kod mene je jedan kaktus uvenuo...
      Najbolja je čuvarkuća.
      Ja sam je donijela s mora, ona raste kao korov, na krovovima kuća.
      Kod nas je na balkonu, mislim da je dovoljna kiša za zalijevanje. Donijela sam je u maloj saksijici, a sad je velika, čak i cvjeta.
      I preko zime ostaje na balkonu, snijeg (kako mi je lijepo napisati ovu riječ na ovim vrelinama :) napada, prekrije je i ništa joj ne smeta.
      Najbolje cvijeće za balkon je čuvarkuća.

      Izbriši
    3. Drustvo, meni se vrti u glavi od Australije i Meksika, ne znam vise sta odakle dolazi. ;))))

      Moja lavanda na balkonu cezne da je malo osvjezim, samo uvece klone, a onda dodjem ja mrtva umorna da je vratim u zivot.

      Meni se dopadaju agave, bas bi mi dobro sjele na balkonu, pa drvece poput maslinovog i limunovog, pa rozmarin, timijan i da ne nabrajam dalje.

      Moracu da aranziram sisasnje i Karlsplatz kao two in one, pa cemo da vidimo chic ddorfsku pijacu kakvu nema ni rivalski Koeln. Danas sam svratila kratko do Hinkela (pekar, the best one) i pazarila prasece uvce od lisnatog sa buterom, jos preliveno cokoladom. To im je bas dobro.

      Inace su kaktusi moj favorit. Podsjecaju me na jednog frajera koji je imao takav karakter.

      Dragana

      Izbriši
    4. dragana,
      meni ovdje treba objasnjenje. :)
      je li frajer bio easy going kao kaktus, ili je bio zeznut kao bodlje od kaktusa, da si neda prici?
      sad cu jos da ukucam u google ove ostale biljke da vidim kako izgledaju... lavandu ne moram, znam kako izgleda.
      sanja

      Izbriši
    5. Bojim se da je bilo ovo drugo u pitanju. Hahahahaha

      Frajeri su cudo, ja ni danas nisam sigurna kako funkcionise muski mozak.

      Dragana

      Izbriši
    6. D., pa to je barem jednostavno, ne funkcionise uopste :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
    7. Sjecam se filma "Tajvanska kanasta" u kojem je sestra glavnog junaka kod kuce imala biljku marihuane, a dolazi murijak i podize saksiju i pita: "A sta je ovo - ciklama?" Hahahahahaha

      Uvijek sam se pitala kako to da u serijama angloamericke produkcije cops i ostali likovi poput Horatio Cane su uvijek cool, a nasi murijaci ni blizu cajkisima sa filma.

      Dragana

      Izbriši
    8. hahah to se otelo svim funkcijama, a nema ni opcije da se stavi u pogon. :))) sorry mure, ne mislimo mi na tebe. svako pravilo ima svoje izuzetke :)
      sanja

      Izbriši
    9. Sanja, za tebe cu, ako mi se posreci, uslikati moju lavandu u vrtu. Samo toliko da utvrdis gradivo.

      Inace najljepsa polja lavande su na Hvaru. I ovdje su nas zeznuli Francuzi. Oni su svoju Provance i lavandu tako proturili u svijetu, da je opste misljenje da je najbolja na svijetu, a nije. Ko je nama kriv kad mi nase bogastvo bilja nismo znali da pokazemo svijetu. Nemaju to ni Englezi sa njihovim Body Shop-om niti Francuzi sa LÒccitane sto mi imamo. Nama su samo nedostajale sarene kutijice, masnice i malo pameti. U posljednje vrijeme se ipak nesto pozitivno desava, rekla bih cak je sve bolje nego ono englesko ili francusko, pa tako svake godine donesem sa Visa nase rucno pravljene sapune od maslinovog ulja, lavande, ruzmarina... lijepo upakovane i rado poklonim dalje. Svi se bas prijatno iznenade i sa malom stvarcinom skoci nam vrijednost :). Tek toliko da se zna da i mi konja za trku imamo:)))...

      :) Svjetlana

      Izbriši
    10. Draga S,

      znam da volis Hvar, ali sav taj Hollywood, jahte, avioni i kamioni kvare pomalo prirodni ugodzaj na Hvaru.

      Zato meni pise u zvezdama Aix en Provence, mora malo da se baci pogled na polja lavande koja nam stize od L'Occitane, jure leptirovi u pure nature, pregrize koji kroasan i baget i tako te stvari, a osim toga tamo je jos prisutan duh jednog impresionista, "ozracje" je artisticko, samo sto moram da se strpim. Ovog ljeta ne moRe, nazalost.

      Sa Visa dolazi i onaj sapun sa gospinom travom, samo ne znam da li je inspiracija bila ona sto se ili nije ukazala u Medjugorju. Kad Francuska ima Lourdes, i mi imamo svetiliste.

      Na temu svetiliste postoji odlicna stvar Erica Claptona koji kaze kako je bio svetiliste za ljubav neke ribe...

      "I was a pilgrim for your love..."

      Dragana

      Izbriši
  7. Ona mu salje SMS poruku:
    ''Najdrazi moj, ako spavas posalji mi svoje snove,
    ako se smijes, posalji mi svoj osmjeh,
    ako places, posalji mi svoje suze.
    Volim te'' !!!
    On joj odgovara:
    ''Sjedim u zahodu'' !!
    ;)
    Eto kako radi..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahahha eto vidis!
      sanja

      Izbriši
    2. Jos gora stvar od te "romantike" iz klonje je kada sebi tipovi uvrte u glavu da mi padamo na "busy", "cujemo se, vidimo se" i tome slicne bedastoce. Nema gorih ubica romantike od tih da ne kazem sta.

      Dragana

      Izbriši