14. lip 2012.

Željeznička stanica iz austrougarskog doba



Sa ovog mjesta je u mjesecu februaru, 1879. krenuo prvi voz iz Doboja (do Bosanskog Broda), pruga je tad bila završena, a gradili su je samo pet mjeseci.. Dva mjeseca su bila potrebna da produže prugu do Žepča, a poslije i do Zenice. 
Vozom se moglo doći i do Sarajeva, 1882. godine.
Dugo se putovalo, do Sarajeva 12 sati!
U vozu nije bilo grijanja, putnici su se zagrijavali ugrijanom vodom, koja je isparavala, a noću je bila pauza za putnike, mašinovođe i za voz :)



Izvor fotografije: Google

Broj komentara: 19:

  1. Nevjerovatan razvoj, a samo godinu dana poslije aneksije BiH. Gradjevina je lijepa, cak i danas, a podsjeca stilom gradnje na sve zeljeznicke stanice u Austo-Ugarskoj. Sto je vise posmatram naviru mi razne ideje kako bih je ja renovirala, zadrzala njen stari sarm i unijela ljepotu moderne arhitekture. Samo se nadam da ce neko imati dovoljno smisla i sredstava da je uljepsa.

    Vec godinama se odusevljavam starim, renoviranim gradjevinama koje u sebi nose dio istorije. Obisla sam stare fabrike, skladista, celicane, a moderni materijali i dizajn se itekako dobro u sve to uklapaju. Moj prijedlog za virtuelnu posjetu je stari rudnik u Rurskoj oblasti www.zollverein.de

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sam, La Fabbricu u Milanu, nasu 'alo pizzeriju, hahahahaha

      Dragana

      Izbriši
  2. Prelijepe fotografije, Majo.

    Uvijek mi je bio neobican taj dio starog grada, bas osjecas da je iz drugog vremena. Cak me i boje fasade podsjecaju na neku uspavanost, zaboravljenost..

    Bas bi bilo lijepo sacuvati sve to i renovirati, ali ostaviti stari izgled.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja se s vama slažem :)

    Imam jedan problem. Ne mogu da učitam sliku. Izgleda smo popunili prostor namijenjen fotografijama.
    Tako sam razumjela...
    Šta ćemo sad? ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ipak se učitala slika :).
      Ne znam šta je bio problem, htjela sam učitati jednu sliku Varšave, gdje su lijepe fasade na zgradama :)
      I pojavilo mi se to obavještenje...

      Hajd` nije ni važno, sad opet radi :)

      Izbriši
  4. Majo, nikako ne brisi slike, niti bilo sta drugo. Smatram da su nase misli i ideje od presudnog istorijskog znacaja za generacije koje ce doci poslije nas :))). Neka sve tako ostane dok ne pukne googlova memorija, a onda je ionako kraj svijeta :)))

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahahaha

      Neću brisati. Ovo su super druženja, svi smo predobri, ne, nisam subjektivna, nimalo ;) šalim se, ali mislim isto kao ti :) Ostaće blog :)
      Pun je lijepih razgovora, razmišljanja... koliko mi je samo ručaka zagorilo hahahaha

      Izbriši
  5. Joj, Mure, taman se zabrinula za tebe,rekoh uzele te Poljakinje i Ukrajinke pod svoje, pa sad umjesto blitve kuhas borsc ili piroske. Taman te htjela vikati, kad eto tebe:). Sunce me ogrija u ovoj sivoj Germaniji :)))

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
  6. Ma draga moja lutka, dodji 'vamo da te ljub', ljub' ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Uvijek za poljubac:-). Nego kako prezivise tvoji u NL katastrofu da su za njih vec pocele pripreme za sljedece EP.

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
  8. Ah, AKO Svabe pobjede Dance i AKO ovi pobjede Portugal sa dva ili vise golova, onda i sa ta sramna tri boda i dva poraza jos mogu dalje. Imaju dakle teoriju i sanse iz te teorije jos uvijek. Kako god bilo oni su bas ono posve po osobini trezvenjaci, pa sta bude - bude. Nema tu lupanja u glavu i depresije. Takav narod.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E, moj Mure, koliko god oni teoretisali i racunali nije nikada onako kako insan sam sebi smisli. Samo ti vrijedno dalje prati EP, bez obzira na tim, tu su uvijek vesele Poljakinje i Ukrajinke :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
  9. Ja to vidim ovako. Svabe ce se krvi napiti Dancima (naravno sportski), a ovi ljepotani nece nista nauditi Portugalu, tako da ti dodje na ono iz filmova:"Moj Nidzo, okreni-prevrni, mi na gubitku" ;)
    A i ja se spremam u nocni pohod na posao, tako da me i ta psihoza mimoilazi. Da gledam iz prikrajka necu. To ti je isto kao kad ljubis i popravljas traktor ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. Ne vjerujem da ce Svabe uspjeti da se napiju Dancima krvi. Jögi pustio, poslije zadnje pobjede, da dodju zene, ribe ili ljubavnice fudbalera u lager, pa ce sigurno da se omane. Tako to barem komentarisu oni koji proucavaju psihologiju fudbala.
    Kako god okrenes zene su uvijek kljuc uspjeha :))).

    Tebi laku noc :)))

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
  11. Sredstvo Svjetlana, Sredstvo ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sredstvo je npr. taj traktor, a zene su daleko iznad sredstva, mein Freund.

      Dragana

      Izbriši
  12. Mislio sam ostati na nogometnim konotacijama, iliti na tromedji relacije sredstvo-moral-uspjeh. Traktor bijase tu negdje parkiran...

    OdgovoriIzbriši
  13. Žene jesu daleko iznad toga da ih nazivaju sredstvom, ali ima ih koje su i sredstvo za postizanje cilja. I to ne samo žene, nego i muškarci. I oni znaju biti nečije sredstvo.

    Uopšteno, čovjek može biti sredstvo, bez obzira na pol.
    Samo što je čovjek svjesno biće, pa niko neće svoj život staviti "na izvol`te" nekome ko želi da ga koristi za postizanje svog cilja, i to najčešće "moralno obojenog", tako se obično predstavlja mladim ljudima, a koje će oblikovati po svojoj želji i ambicijama, koje nisu u skladu s civilizacijom, naučnim, kulturnim... dostignućima.

    Kaže Machiavelli: "Da li se barbarskim sredstvima, metodama koji su ahumanog karaktera može ostvariti humani cilj?"
    Pitanje postavljeno početkom 16. vijeka... Ne može.

    Ali zato: pamet u glavu! Ne dozvolite da neko vama upravlja!
    Svako ima svoj život, ničiji nije manje vrijedan.

    A za lijep život potrebno je imati:
    1. svijest
    2. savjest
    3. poštovanje

    E tako vam je, dragi prijatelji, čovjek može biti sredstvo u rukama: države, politike, religije...

    Svaka čast Homo sapiensu, od onog momenta kad se on ispravio, počeo je i da razmišlja :)

    Dobra tema :)
    Možemo malo pisati dok je pauza na blogu :)
    A i razmišljati.
    Zamislite da se homo sapiens nije ispravio?
    Ne bismo imali ove probleme koje danas imamo :).
    Ja bih sad sigurno plesala s dobrim Neandertalcima prizivajući kišu i čudila se odakle sad Sunce...

    OdgovoriIzbriši