26. lip 2012.

Voće



33 komentara:

  1. Majo, ubijas me ovim slikama, haha..

    Bas volim kad pokazes pijacu, a posebno kad su izlozene sumske jagode, maline, borovnice itd.

    Super ti je bila pijacna kupovina i ja bih slicne stvari pazarila, bas volim "tu" sezonu, a sto se tice cijena, nas ovamo, vjerovatno, jedino Svicarci usivaju. Naime, za neke proizvode bas pale po usima, posebno za borovnice ($7.00 za 250 gr) - ovo, kao nastavak iz predhodnog posta, da se nadovezem na pricu o salati od 5 evra, haha..

    P.S. Kako su sve tete ozbiljne, strikno se gleda sta se sipa i koliko, hehe..

    Poz, Boba

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. izgubih 't' u striktno..

      B.

      Izbriši
  2. I mene, Bobo:)))

    Detaljno sam prostudirala ove fotke, a sve je prvoklasno. Ipak su sumske jagode u ovoj kolicini pravi raritet, vec decenijama ih nisam jela :(. Sjecam se da sam davno u Beogradu bila dobila teglicu slatka od sumskih jagoda i da sam prizeljkivala da ta teglica nema dno...

    Valjda gledajuci ove fotke dodjoh i na jednu suludu ideju: ovog cu se vikenda okusati u pravljenju dzema od jagoda. Secer za zeliranje sam vec kupila, jagode cu ici sa N. sama da berem, pa cu da vas sve izvjestim da li mi se posrecilo :)))

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cemo i to da vidimo. Jedva cekam, jer nista ljepse od teglica u mom fridgu, neka se uparkiraju i te tvoje zelirane jagodinke kraj dzemova od kajsije, Pflaumenmusa, thin sliced orange marmelade i ostalih energy boosters.

      Kada se vec tako primamo na te sumske jagode i borovnice, danas sam pronasla nesto ravno Svetom Gralu, hahahaha Talijanski sladoled od vanile sa Madagaskara. Kada se doda preko mixa od borovnica i malina, to je karta za sedmo nebo.Na kraju ostaje kutija za moju kuhinju koja je prava riznica najgotivnije metalne ambalaze.

      Dragana

      Izbriši
    2. A ja sam, D., mislila da ces da se javis sa komentarom:

      "Djevojcica brala jagode, nesto je ubode, mislila je da je trava !" :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
  3. Dobar taj sladoled, Dragana :)
    Bobo, sad i ja primjećujem kako su se skoncentrisali svi na vagu :)
    Ajoj, Svjetlana, ja sam još dok nije bilo interneta i Coolinarike, nakupovala časopisa i časopisa s receptima kako se prave pekmezi, džemovi... i nijedan ne napravih...
    Zokina i moja mama nas snabdjevaju, i pekmezima i ajvarom i kolačima. Od mene, kao domaćice nema svrhe očekivati uspjeh...
    Jesam se ja trudila, ali ne mogu se pohvaliti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Majo, znas kako je kod mene: Sto imam vise recepata i knjiga, to manje sta pravim - suprotan efekat, haha..

      Svjetlana, svaka cast, obavezno nam podnesi izvjestaj.

      boba

      Izbriši
    2. E, moja Majo, dobro je dok su mame tu. Za dzemove, ajvare, slatko i za sve ostalo :))). Kod nas je, dok je nasa mama bila ziva, bilo kao u raju. Cuvene su bile njene kulinarije i ko god ih je probao samo se divio. D. i ja smo vec odavno ukapirale da mi njene kulinarije ne mozemo ponoviti. Ja cu se potruditi da napravim dzem od jagoda, ali vec sad znam da nece biti kao mamin.

      :) Svjetlana

      Izbriši
    3. Bobo, kapiram to sto pises. Kupujem knjige na temu cooking kao luda, posljednja je o dekoracijama na stolu, a za kuvanje vremena nikad.

      Cak sam svoju riznicu u kuhinji obogatila divnim komadima svedskog art glass, a tamo zalazim da doruckujem i slozim posudje u masinu, hahahahaha

      Dragana

      Izbriši
    4. Bobo, tako je to i kod mene :)
      A mene zanima recept po kojem će Svjetlana praviti džem :)
      Ako je komplikovan, možemo ti naći neki jednostavan recept :)
      Dragana, ideš i ti s njima u berbu? :)

      Izbriši
    5. Mile moje, projekt dzem nije jos realizovan. Za njega potrebne neke tegle, kojih sada nema. Tako je to, ja taman odlucim da se bacim na kuzinjanje, kad ukapiram da mi uvijek nesto fali. A recept je tako jednostavan da ne moze da omane. Barem se nadam :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
    6. Majo, ja sam pozadinac, sve samo posmatram iz prikrajka. Cuj, nek' ljudi mirno rade, a ja cu na kraju da to filozofski obradim, jer svaki "projekat" ima masineriju i mozak, hahahaha

      Nego, podigla S nesto juce dok smo skypovale i zaklinjaöa se da je to brand new jam od jagode.Sad ne znam sta je san, a sta java. Strawberry fileds forever, opjevao John Lennon.

      S., molim te da ne budes lenja, idi kupi tegle, s cim cemo ondaK docekati oca? Bice zemicaka, a obecanog dzema niDJe.

      Pricale mi neki dan sestre na odjeljenju kako je svojevremeno njima sefovala neka lujka koja je zavela gvozdenu disciplinu. Sve zemicke koje su dobijali pacijenti su morale biti prethodno prerezane nozem na pola da ne bi mrvice padale po krevetu. Kakav control freak!!!

      Dragana

      Izbriši
    7. D., ono sto si ti juce u zdjelici vidjela je probni dzem :))). Tek kada sam probu napravila ukapirala sam da nemam teglica. Zato sada ukucanima stalno nudim dzem, jer jazuk je baciti,a u zdjelici ne moze dugo da se drzi.
      Tegle vec svuda trazim, ali su manjkava roba.
      Ti znas da je drzim rijec :)))


      :) Svjetlana

      Izbriši
    8. Kako nema tegli? hahaha
      Kako ćeš ih sterilisati?

      Izbriši
    9. E, vidis Majo, tu i jeste problem. Nijemci ga to baska iskomplikovali. Trebaju neke posebne tegle, koje kada napravis dzem zavrnes i okrenes naglavacke. Dzaba ja maltretirala sve po kuci da mi ne bace tegle i poklopce, a ono meni trebaju nekakve posebne.
      Nije vise ni pravljenje dzema kao sto je nekad bilo :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
    10. Ma to su ti one obične tegle :)
      Kad ih okreneš naopako, para iz džema izađe i napravi vakum. I onda se neće pokvariti džem.

      Izbriši
  4. Ja sam veliki fan sumskog (i crvenog) voca, ali na zalost ovo nisu prodavaci sumskog voca. Tenda sve kaze, njihov izgled. Nista protiv ljudi, Boze sacuvaj, ali nije to - to. Odmah je car drugacija...ali nista vise nije isto. Seljak proizvodjac je prevazidjena kategorija.
    Mada jos se mogu naci na dobojskoj pijaci. Prosle godine sam se uvjerio sa pecenjcima kada sam sreo i upoznao djeda Milana iz Tekucice koji mi je prodao svoj kukuruz. Stari, dobri djed izguzvanog lica i radnicko-seljackih RADNIH ruku u dva maha prodao je sve sto sam mu porucio da mi donese. Odraz lica i osmjeh nakon sto mu platih, ne da se zaboraviti..I jesu vala bili dobri.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oni samo prodaju šumsko voće, ja mislim da djeca iz mjesta beru borovnice, šumske jagode... pa njima donesu i oni prodaju.
      Ja mislim da je slučajnost da na suncobranu piše Voće.
      Pošto kukuruz kod djeda Milana? ;)

      Izbriši
    2. Ne znam, Majo, mozda je moglo da pise i ono KVAS od Bgd industrije piva.

      Sjecam se jos "tocionica" kvasa na ulicama u Moskvi koje su licile na one nase stare masine za sladoled na tocenje sa sladoledom na spiralu i vrskom koji se odmah savije pod uticajem gravitacije.

      To je bio jedan sok za mene (vracamo se u Moskvu), jer je u tocionici stajala staklena casa sto znaci da se malo opere i tjeraj dalje ko se bude namjerio. Naravno, nisam ni pomislila da probam kvas. No, thanks.

      Dragana

      Izbriši
  5. Ako ugledas ikad na sred pijace, ali tacno na sred pijace, jednog plavookog starog djeda u smedjoj kapi, a sjedi na maloj stolicici kako svoju robu u cekerima prodaje, a ne na standu, onda je to djed Milan.
    I to samo ponedeljkom i petkom, kako on veli, dobojskim pijacnim danima.

    Posto sam ja fantom kad se radi o kukuruzima (onim malo tvrdjim, ne volim bas one super mlade, ne ostaje so na njima koju ja zarokam momacki na kukuruz), on mi je u dva maha donosio oko 30 komada, a tada je trazio za 5 komada 3 marke. Ja sam to odbio i dao mu za komad po marku, jer mi je bilo zao da teglji toliko po toj cijeni. Ih, jeli smo ih svaki dan. Pogotovo burazova djeca i ja. No, medjutim od njega sam kupovao i onaj nas pravi domaci kvrgavi paradajz jabucar, sljive, one lijepe kruske sto su zute sa vani, a smedje iznutra, jabukov pekmez (naravno otputovao je i za NL), i onaj lijepi domaci luk koji uopste nije ljut i teske kore. Drugi put sam mu kupio skoro 3/4 robe. Ostalo samo ono zelje. Rekoh mu, doce jedna iz Njemacke. Kupice ti ona to. Ona se ako ne jede samara i hladi zeljem ;) Nasmijao se od srca ;)

    E da...a od njegove babe sam kupio dva ogromna suha sira koje sam rendao na ustipke sa kajmakom ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ni meni nikad nije bilo žao da platim takvim ljudima više nego što cijene svoje proizvode.
      A jednom sam, dok smo još u Njemačkoj živjeli, u našoj samoposluzi u Doboju, ostavila toliki bakšiš, da su mi svi rekli da nisam normalna.
      A ja, kad sam ušla u tu samoposlugu, toliko sam se obradovala, kad sam vidjela one rafe, sve kao kad sam ja dijete bila, pa onaj pult gdje se hljeb prodaje, pa tamo gdje je mlijeko... kao da sam u svoj stan ušla, k`o djeca smo svaki čas išli u tu samoposlugu nešto da kupimo.I još kad sam vidjela prodavačice koje pamtim iz tih dana, tad su me baš emocije bile ponijele.
      Nema više te samoposluge. Šteta.
      Da sam se bar sjetila da slikam, ali nisam.
      Sjećate se vi onog hljeba, masnog? Imao je rupice odozgo. Nije rupice, nego udubljenja.

      Izbriši
    2. Bez obzira sto ja sada mislila ne znam ko je "jedna iz Njemacke", mislim da situaciju ne bi izvukli ni cuveni dvojac Mulder & Scully sve zajednio sa Horatio Caneom.

      Imam prlicno bujnu fantaziju, ali ne mogu da zamislim Mureta kako fura preko pijace sa tri-cetiri lokalnim proizvodima prepunjena cegera ili zembilja, kako se kome svidja.

      Dragana

      Izbriši
    3. Majo, davno spomenuh masni ovde, ali se tada nije niko bacio na diskusiju.

      Dragana

      Izbriši
    4. D. i mene su, kada smo bile male, cuvali ljudi koji su bili iz Osjecana i Brdjana. Ona iz Osjecana, on iz Brdjana. Najljepse momente nasih posjeta Brdjanima provele smo u staroj, trosnoj kuci bez struje i spavajuci na slamarici. Sjecam se da sam se osjecala kao princeza na zrnu graska, jer me trava bockala cijelu noc, ali sam zbog mirisa slame bila spremna da sve to junacki trpim. Poseban dozivljaj je bilo pecenje rakije, negdje krajem septembra, kojem se posebno radovao nas pazitelj iz Brdjana, dok smo se nas dvije radovale pecenjcima pravljenim ispod kazana za rakiju. Sve je bilo tako lijepo, kao bajka...

      Prije par godina, u nocnom dezurstvu, cekajuci da se jedna zena porodi, dotaknuh se sa mojim saputnicima te noci i pecenja rakije u Brdjanima. Uzalud sam ja pokusavala da docaram atmospferu tih momenata i ukus pecenjaka, jer me ubrzo prekinuse ostre rijeci : "To je zabranjeno, peci rakiju! To je cisti kriminal!" I tako ostadoh usamljena u sjecanju na kriminal u kojem sam bila saucesnik. Ponekad pozelim da sam vise puta kriminalac i da jedem pecenjke ispod kazana za pecenje rakije :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
    5. Znas sta, sad bih rekla na to o kriminalu ono da mene boli uvce sta drugi misle.

      Narucila sam 5 litara maslinovog ulja iz Portugalije iz domace radinosti, jedva cekam da dodje isporuka. 0,5 l sam dobila da probam 'nako, konkretno veceras sa hljebom po receptu iz oblasti Champagne. Po meni je narodna hrana najbolja iako nema strane kuhinje koju nisam testirala bilo s nogu ili u dobrim restoranima. Viva pecenjci ispod kazanceta!

      Dragana

      Izbriši
    6. Hej Svjetlana, gdje me nadje:)))

      Jedna od stvari na koje sam ja pomislila, kad gledam i slusam koliko se nasi zalazu da udju u EU, je bila ta: Nece vise biti ni pecenja rakije, a ni domacih proizvoda.

      Iako, da ne skrenem s teme, kako rece Dragana, ko ih sisa kad pojma nemaju i bas nas briga za njihov kriminal. (Nasi ljudi i ovamo peku rakiju, naravno na crno, ali sve zbog uspomena na stare krajeve. Ta rakija se ne moze porediti sa onom iz nasih krajeva, ni sljive, ni zemlja, ni sunce nisu isti, ali eto, tjese se..)

      Iskreno da priznam, meni je Muretov opis djeda Milana, istjerao suze na oci.

      Odoh sad, inace ce moj slobodni dan da prodje u sjedenju, a ukucani ce da ostanu gladni..B.

      Izbriši
    7. E, moja Bobo, iako sam veliki pristalica EU smatram da je upravo velicina svake zemlje clanice ostati svoj i na svom. Treba prednosti pametno iskoristiti, ali i osobenosti svake zemlje zadrzati jos pametnije za sebe. I dok upravo ide EP polako kraju (na moju veliku radost, a Muretovu zalost) svaki put se tada iznenadim koliko se u toj ujedinjenoj Evropi rasplamsaju strasti i kako svako mase svojom zastavom, bas onako kako njemu odgovara. Dobise sinoc mnogi Talijani batina u Njemackoj,a sve u ime fudbala ili je u pitanju jos nesto vise?

      Zato, treba sve to pomjesati, po principu misli globalno, voli uvijek lokalno, batali EU zakone (neke) i peci rakiju:)))

      .) SVjetlana

      Izbriši
    8. Kad bi samo znala kako sam ja antiprotivan prema EU, napili bi se od srece skupa ;)

      Izbriši
    9. Neces valjda reci, Mure, da je nama potreban razlog da se sretnemo kraj flajke?

      Cekaj samo kad holandskim bankama zatreba lova, eto EU da ih spasi. Svako nekoga spasava, samo mi morasmo sami sebe da spasavamo i jos uvijek se ne spasismo.

      :) Svjetlana

      Izbriši
    10. E moja komsinice (pa srk kafe)..;)
      Ovo je bio napravljen scenario jos kada su stvarali EU, a kako je moja Kraljica dio (obiteljski) (zlo)glasne Bilderbergove grupe, onda je sve iskalkulisano do u tancine. I recesija, i virusi i globalizacija, ma sve.
      I pad Grcke jakako. Povod da se sruse ostali koji smetaju, dok ne ostane samo velika Germanija (u nju racunam i moju NL) i naspram nje Dzordzevi...

      Ja sam vala uvijek govorio da je prava EU po svemu jedino ona EU od njemacke granice sa Danskom do Gibraltara, i ovamo od holandskih i normandijskih ravni do Apenina i Alpa. Dalje od toga, po svemu - posrane pelene. Nista se ja nisam bunio granici na Saltzburgu, ili Karavankama. Redu u auto-stau od po tri sata, pasoskoj i carinskoj kontroli. To je bila prava granica.

      Zivjela bodljikava zica i austro-njemacka policija! ;)
      Zivjela Clara Schuman sa 100 DeMa i moj Meier sa 100 guldena!
      Dok je to bilo i bilo je...

      Izbriši
  6. Pa lijepo žive svi u Evropi.

    U Sarajevu je neki dan na mostu ispred Akademije likovnih umjetnosti jedan koji je zaposlen na ALU, počastio radnike, koji su gradili most, pečenim janjetom.
    Prolaznici ih gledaju... oni jedu ono meso...
    Da smo u Evropi, počastili bi se u restoranu, a ne ovako... na mostu... tik uz austrougarsku građevinu ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ima covjek i pravo, najljepse je na dzadi:)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
    2. I ja volim ponekad nesto zvaknuti s nogu, na klupi, stepenicama, na travnjaku ili vec gdje se ukaze prilika, to je obavezni ritual na mojim putovanjima, tako se dobija na vremenu, a i u neku ruku ima malo od boemstine.

      Naravno, pri tome ne mislim da cupam batak kao divljak nasred ulice ili srcem raskuvanu srz iz kostiju (uzas!). Uobicajene stvari - klobaje, sendvici, wraps etc.

      Danas sam otisla na Karlsplatz u doba rucka i zakacila se za currywurst sa pomfritom, bas je bilo taman. Od pijacnog barometra sam zapamtila da je 0,5 kg ogromnih tresanja iz Francuske kostalo 6.95 eur, isto toliko kajsija 2.95 eur. Dalje nisam gledala, jer nisam imala vremena.

      Dragana

      Izbriši