16. svi 2012.

Sapori di Liguria






Znam da ce se svi upecati na ukuse Ligurije, hahahaha

Meni je bilo potrebno samo nekoliko sati da postanem obozavatelj lokalne kuhinje. Pjesnik Paul Valery je opisuje ovako:

" ...slatko mirisne kuhinje: ogromne pite, brasno od slanutka, mjesavine. Sardine u maslinovom ulju, tvrdo kuvana jaja u pitama, pite od spanaca, przena hrana. Ova kuhinja je jako, jako stara..."

Imao je pravo. Meni su se dopale sve te njihove pite i slane torte - prava narodna hrana. Njihov je izum zeleni pesto - pesto genovese.

Na prvom mjestu ipak fokaca u svim njenim varijacijama - focaccia genovese samo sa maslinovim uljem i morskom soli, pa tipo Recco koja najvise lici nasoj gibanici, ali je mnogo tanja, pa sa pestom i da ne nabrajam dalje.

Najljepse je u Genovi prolazeci ili provlaceci se kroz uzane ulice samo u jednom trenutku osjetiti miris fokace iz obliznje radnje. Slicnost u terminologiji sa nasom pogacom nije slucajna, jer se nasa pogaca opisuje kao njen ekvivalent u kulinarstvu, mada realno prava fokaca je tako tanka, tako da je ta slicnost upitna.

Nisam stigla probati tipicnu lokalnu pastu pansotti sa sosom od oraha, sta se moze.

Na kraju jedan cuveni francuski akademik Fernand Braudel kaze (kad to kaze jedan Francuz, moramo mu vjerovati, jer je njihova kujna svjetska!):

"Sareni kolaci, sarena peciva, skarletni jastozi, ruzicasti racici, velike curke, ogromni prsuti, brda limunova i narandzi privlace oko. Genova me fascinira... da li je moguce bolje jesti nego u Genovi?"

Pored svega toga su me fascinirale jako prihvatljive cjene. Espresso 1 EUR, sjedeci 1,50 EUR, Macchiato 1,40/1,90 EUR. A bije ih glas da su stipse, iskreno, ja to ne mogu da kazem.

Dragana

21 komentar:

  1. opet maja poranila, a dragana nam servirala dorucak :)
    sanja

    OdgovoriIzbriši
  2. Sad ću ja nama kafu skuhati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Osjecam se pozvanom :)

      :) Svjetlana

      Izbriši
  3. :))))))))) Poslužite se :)
    Mene privlači ona krofnica sa trešnjom :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Vidi, vidi, cim je klopa na tapetu, hm, eto ti njih -poranile, zoru prevarile.

    ZeMo, ZeMo, mislim na krofnicu, hahahaha

    Nego razmisljam nesto da i ja dekorisem sto sa "lezecim" saksijama sa cvijecem kada mi prvi put doDZu gosti, na tom Fensteru sam odmah dobila inspiraciju...

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
  5. Sta kazete za grisine? Sa casom bijelog?

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Može grisini :) Bez pjenušca, ja bih kapućino :)
      A i pice su dobre :)

      Izbriši
  6. Mili moji, N. i ja se spremamao pravac juga. Juhu!!!

    Mi cemo, iz opravdanih razloga, rjedje svracati na blog i zato: "Cuvajte nam blog!"

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svratite na Kalis po neki cvetak u kosi,hahaha

      Dalje, kod Pelivana na saumpite íli sampite, kako vam volja, i u Sremsku na zito sa slagom...

      Kokice na ulici, takodjer, u Knezu. Kod Ace pekara po baget, buter kifle i ostale dZakonije... Na pijacu po kajmak. U knjizare, jer su knjige tamo jeftine u poredjenju s drugim stvarima...

      Bon voyage!

      Dragana

      Izbriši
    2. Na jugu je zahladilo, toplo se obucite :)
      Ti i ja smo se mogle naći ovaj put kod Pelivana?
      To bi bilo dobro, šta misliš?

      Izbriši
  7. Super samo dodji, pa da zajedno trazimo Pelivan.

    Mi smo upravo stigle, ali je moj kofer ostao u Minhenu.

    Nije ni Germany vise sto je nakad bila. Ja to kazem nastala balkanizacija Njemacke :))). Elem, prvo smo kruzili iznad Minhena 45 min., jer je aerodrom zbog prinudnog slijetanja jednog aviona, koji je gorio, bio za sve ostale zatvoren. U jednom trenutku rekose da cemo mozda da slatimo u Pariz. Pomislih samo da nisam bas tako planirala posjetu Parizu, ali eto, ako je sudjeno, moRe i tako. Sa zakasnjnjem stigosmo nekako iz Minhena u Bgd, ali smo stigle. Sad nam je skoro sve svejedno, samo jos da kofer dodje, pa je sve ok.

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Soko zove orla. Prijem."

      Dragana

      Izbriši
  8. Jao, Svjetlana, prava avantura... dobro je da ste vi stigle, a za kofer se ne brini :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Šta je bilo s avionom koji se zapalio?
      Jel` se bezbjedno spustio?

      Izbriši
    2. Jeste, evakuisali su putnike, sve je ok.

      Kofer sam upravo donijela kuci, lopta je na sigurnom.

      :) Svjetlana

      Izbriši
    3. Da li je tatin poklon stigao na pravu adresu?

      Dragana

      Izbriši
    4. Jeste, posrkali ga jutros :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
    5. Sad kao mi pricamo u siframa, tata je dobio kafe za kaHfenisanje iz milanske top delikates radnje "Peck". Je l' bilo rahat-lokuma?

      Dragana

      Izbriši
    6. Nije, ovdje sve ide natenane, tefericimo :)))

      :) Svjetlana

      Izbriši
    7. Jos kad bi se uz to nasle i one sampite iz Pelivana, koji bi to tek bio merak, hahahaha

      Dragana

      Izbriši
  9. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši