21. svi 2012.

Palazzi dei Rolli













I na kraju putopisa - konac djelo krasi, ostaju nam jos Palazzi dei Rolli. U Genovi je bilo 167 palata aristokracije od kojih su danas 42 pod zastitom UNESCO kao svjetsko kulturno blago, 32 su u losem stanju i potrebna su velika novcana sredstva da im se povrati nekadasnji sjaj, a ostale su nestale zauvijek tokom bombardovanja u IIWW.

Palate su bile popisane na rolni (stoga dei Rolli) i bile kvalificirane u 3 kategorije prema statusu njihovih vlasnika. Danas su neke u posjedu mocnih firmi poput banaka ili najvece europske kompanije koja trguje aluminijumom. Vlasnici palata su imali zadatak ugostiti vazne face poput kraljeva, ambasadora i njima slicnih, priredjivali su balove i tako su ucvrscivali svoj status ili se pak jos vise penjali na socijalnoj ljestvici.

Koncept posjete palatama u le Strade Nuove (nove ulice koje su sagradjene na mjestu gdje su kasnije ponikle i palate i tu se doselila tadasnja aristokracija) obuhvata tri palate - Palazzo Rosso (crvena), Palazzo Bianco (bijela) i Palazzo Tursi (ex Doria). U palatama se nalaze umjetnicke zbirke, namjestene sobe iz vremena kada su u njima zivjeli vlasnici, prekrasni vrtovi.

Palazo Tursi je sjediste gradske opstine (Municipio), a nekada je bila u posjedu familije Grimaldi. Jedan dio te porodice je iz finansijskih razloga uhvatio bezaniju i nastanio se u Monaku (Albert, Karolina, Stephanie i ostalo drustvo su potomci), taj ciko je bio bankar spanske krune, a drugi koji je ostao je dozivio finansijski krah i bio prinudjen prodati palatu drugoj mocnoj porodici Doria (Tursi).

Tu se nalazi i fotografija prelijepog vrta na sjevernoj strani palate jedne porodice u kojoj i danas zive njeni potomci, pa jedna umjetnicka galerija i nekoliko ulica u neposrednoj blizini.

U Palazzo Tursi se nalazi sala posvecana Paganiniju. Nakon svoje smrti je Paganini ostavio svoju cuvenu violinu Canone Genovi, svom rodnom gradu.

Dragana

Broj komentara: 12:

  1. Lijepe palate i vrtovi, i naša Dragana, koja nam vrijedno predstavi svoje putovanje u Italiju.
    Dragana, kao da smo i mi bili s tobom. E sad može jedna kafa :)
    Ček`, ček`, jutro je, kaFućino ćemo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, Majo. Za kraj ostaje jos moja najdraza fotka iz Genove, nemoj je zaboraviti! :)))

      Dragana

      Izbriši
    2. Ništa ne brini, znam da ima još jedna fotografija :)

      Izbriši
  2. Paganinijev poklon rodnom gradu je prelijep gest.

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bas tako: Konac djelo krasi.

      Mozda zbog vrtova i palata, ili violine, meni su ove slike ubjedljivo najljepse.

      Hvala Dragana, srce si :)

      Boba

      Izbriši
    2. Sve je tako na ovim fotkama prefinjeno i velicanstveno, nije moglo biti bolje. Drago mi je da sam uspjela dio toga sacuvati za nas.

      Dragana

      Izbriši
  3. thanks dragana,
    slike su fantasticne, a reportaza i vise od toga. kao da smo i mi bili s tobom.:)
    sanja

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala, pa bilo bi lijepo i zabavno da ste bile sa mnom. :)))

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. neke od ovih tvojih slika sam malo 'protjerala' kroz photoshop. izgledaju izvanredno.
      pozz
      sanja

      Izbriši
    2. Super, bas me zanima kako izgledaju. :)))

      Sanja, kao pripadnica Taurus populacije zodiaca uzasno sam radoznala.

      Jos ako imaju neke special effects npr. vatromet ili slicno, onda to mora biti wow...

      Dragana :)))

      Izbriši
    3. hahah dragana,
      to sam ja profesionalno "protjerivala". nisam koristila one programe sa frames i ostalim stvarima...:)
      ako mi zipujes originalne slike i email-ujes, srediti cu ih for you. ove sto maja postavi na stranicu su smanjene ( ne znam da li automatski ili to maja sredi). :)
      sanja

      Izbriši
    4. Nisam ih ja smanjila, automatski se smanjuju.
      Hoćemo i mi da vidimo te slike :)

      Izbriši