13. svi 2012.

Genova: Porto Antico








Dolazimo u Genovu s mora, pristajemo u staroj luci iako je u njoj uglavnom sve novo. Tu se nalazi Bigo, djelo Renza Piana (arhitekt rodjen u Genovi, pravi genije koji nam je iz svoje maste i vanserijskog znanja podario i Nemo u Amsterdamu, Potsdamplatz u Berlinu, Centar Pompidou u Parisu, zgradu New York Times etc, lista je predugacka).

Bigo je sagradjen u godini obiljezavanja 500 godina otkrica Amerike koju je otkrio jos jedan rodjeni Genovese. Osim skromnog spomenika na trgu ispred zeljeznicke stanice nisam vise nista registrovala sto bi slavilo i velicalo djelo Kristofera Kolumba koji je radio za spansku krunu. Bigo ima krake, a najduzi je oko 70m i nosi lift iz kojeg sa sa vrha moze vidjeti Genova kao na dlanu kada je suncan dan. Oba dana me je pratila dosadna kisa.

Tu se nalazi i Sfera koja pripada akvarijumu koji je 2. najveci u svijetu. Nije mi palo napamet da drezdim na kisi  i cekam nekoliko sati da udjem u akvarijum. Sigurno je tamo zanimljivo, ali sam morala ici dalje. Konacno dolazimo do palate iz koje se nekada upravljalo Genovskom Republikom. Na palati se vidi prizor "Sv. Djordje ubiva azdahu" i jos neki likovi koji su od istorijskog znacaja u ovom gradu. Kasnije je "vlada" prebacena u Palazzo Ducale zbog svoje ne bas strateski sjajne lokacije na samoj obali mora u luci. Do Palazzo Ducale cemo doci kasnije. Na prethodnoj se vidi da je kasnije tokom vremena dogradjena, obzirom da je dio od opeke u venecijanksom stilu gradnje. Legenda kaze da su Mleci (Mletacka Republika kojoj je centar bila Vénecija) srusili jednu zgradu u Konstantinopolju (danasnjem Istambulu) i od cigle te gradjevine sagradili anex ove palate. Paradox je da se u tom dijelu nalazio zatvor u kojem su bili zatoceni zarobljeni Mleci medju kojima je najpoznatiji zatocenik bio Marco Polo (nase gore list, rodjen na Korculi). Dok je Marco Polo bio u zatvoru, njegove putopise je zabiljezio Rusticchelo di Pisa ( ako bismo bukvalno prevodili bio bi "seljober iz Pise", hahahaha) obzirom da Marco nije, a Rusticchelo jeste znao da cita i pise. Tako je nastalo cuveno putopisno djelo "Milion".

"Markova knjiga imala je presudan utjecaj u doba velikih otkrića. Zemljopisne karte Dalekog istoka stoljećima su izrađivane baš po njegovu putopisu. Njemački je kartograf Johannes Schöner zapisao 1533. godine: "Iza Sinae i Ceresa (mitskih gradova središnje Azije)... otkrića mnogih zemalja zasluga su Marka Pola... obale tih zemalja nedavno su oplovili Kolumbo i Amerigo Vespucci u svojim putovanjima po Indijskom oceanu." Pokazat će se, dakako, da Kolumbo nije stigao do predjela koje je opisao Marko Polo, jer ga je na putu do njih zaustavilo kopno koje će po Amerigu biti prozvano - Amerika. Ali, preko crte obzora, Kolumba i druge velike istraživače privlačili su upravo Markovi živi prikazi. Poznato je da je Kristofor Kolumbo (1451.-1506.) posjedovao jedno latinsko izdanje Markove knjige i u bilješkama koje je pravio tokom putovanja uspoređivao vlastita otkrića s mjestima koja je Marko opisao.

Poznato je da se riječ (broj) milion (milijun) dovodi u vezu s Markom Polom. Ali zašto? Kada se je vratio u Veneciju pričao je svoje doživljaje, čak i megalomanski uvećavajući činjenice, opise i brojke. Ubrzo je po tome postao poznat, te su dotadašnje "normalne" brojčane oznake i relacije postale premale da bi pratile njegova opisivanja. Ali za broj 1 000 000 tada nije bilo posebnog brojčanog izraza nego se je koristio naziv tisuću tisuća. Kako je njegovo drugo ime bilo Emilio (dakle puno ime: Marco Emilio Polo), to se ubrzo među mletačkim pukom proširila kovanica "emilioni", iz čega je, sitnim modificiranjem, "rođen" novi broj." (Source: Korisna knjiga)

Dragana

Broj komentara: 14:

  1. joj, al ta kisa i oblaci znaju zeznuti stvar. ovo me podsjetilo na sf. bio je august kada sam ga posjetila, ali mi je trebala zimska jakna da se ne zaledim.dok se okrenes, magla ti zakloni vidik. magla je brza i gusta i samo cekas hoce li kakva sablast izletjeti iz nje. s druge strane, grad je predivan i jako zanimljiv.
    nadam se dragana, da nije bilo hladno i da si uzivala, :) a evo i mi cemo s tobom.
    sanja

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Sanja,

    padala je dosadna kisa, pala temperatura, a na put sam zbog brzine pakovanja otisla bez suncanih cvika (morala kupiti odmah u Milanu, smeta mi suvise svjetla i bljesak, ne nosim cvike da bih bila cool) i bez kisobrana. Uzas. Tog dana sam morala da radim, pa sam kroz kucu samo protutnjala kao uragan i pobacala u prtljag stvari i samo postepeno otkrivala sta sam zaboravila, minus za organizaciju. Odjece sam imala dovoljno, a za ovo bezvezno prelazno doba nigdje ne idem bez svoje wax jakne, samo sto ja u njoj bolje izgledam nego onaj nesretnik princ Charles,hahahaha Sa presjecanja vrpci prilikom otvaranja fabrika keksa po UK se presaltao na prezentiranje weather forecast, hahahaha, pa tako nesto dosadno mu super pristaje.

    U Genovi sam kupila kisobran, imas kakav 'oces za 4-5 eura/komad. Prodaju ih Senegalci koji se s robom pojave vec s prvim kapima kise. Cak su me podsjetili na "trziste" robe na Zelenjaku gdje se munjevitom brzinom mjenja ponuda u ovisnosti o vremenskim prilikama. Oni su dosli u nepoznato, u potrazi za boljim zivotom, a uglavnom prodaju kisobrane, fake dizajnerske tasne, upaljace i slicne drangulije da bi opstali.

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. D. tako je to sa kisom. Cini mi se da ti morski gradovi stvarno imaju nekada peh, pa ih upamtimo i po kisi. U Opatiji nisam nikada bila, a da me nije zakacila kisa. Iako Hamburg nije na moru, vec na Elbi, svaki put kad dodjem u njega zadesi me kisa i zato u Hamburg ne idem bez kisobrana.

      :) Svjetlana

      Izbriši
    2. Nije ni Köln na moru, pa me uvijek okupa kisa, a Aachen ni da spominjem, gori je od UK, tamo pada skoro svakog dana, a zelenis buja li, buja...

      Dragana

      Izbriši
  3. Ma jeste loše vrijeme, kiša, magla... ali bez obzira na to Đenova je lijepa, a ti si prava turistkinja, a da je bilo sunčano sigurno bi se liftom popela u najduži krak akvarijuma :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jasta, znas me k'o paru, hahaha

      Dragana

      Izbriši
  4. ma nema, dragana je pravi turista professionale. nista nju ne moze iznenaditi. snalazi se u svim mogucim i nemogucim situacijama. :) najvaznije je uzivati!!!
    sanja

    OdgovoriIzbriši
  5. Draganu cu definitivno pohvaliti za njezina predivna putovanja koje nam je oslikala kao da smo i mi tu bili s njom....

    POzdrav svim djevojcicama od vase Fatime!

    OdgovoriIzbriši
  6. Pa bas lijepo od Sanje i Fatime, kada dobijem pozitivan feedback, onda cu jos vise energije i entuzijazma da investiram u sljedeca putovanja. Za svaku stvar kojom se neko bavi vazna je motivacija. Drago mi je da mogu svoje iskustvo i nova znanja podijeliti s drugima.

    Gandhi je rekao da treba podijeliti znanje, to je jedini nacin da se zivi zauvijek...

    Predstoje nam jos predivni segmenti Genove, stay with us! :)))

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja ne znam, Dragana, da li se ti profesionalno bavis pisanjem putopisa, ali ovo sto radis je vrlo profesionalno, ili imas talenat...:)

    Da ne zanemarim i ostale djevojcice koje su mi isto tako slatke sa svojim pisanjima, da je prava milina citati vas...

    Fatima!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bih vrlo rado, ali ce pisanje sacekati dok ne odem u peMziju. Ne postizem sve, ovde se zivi brzo, ne bih mogla da se posvetim pisanju koliko bih zeljela i onda je bolje to malo prolongirati.

      A mozda i jedan zapis o prethodnim godinama, mi nosimo dosta toga u sebi, mislim da je za to potrebno jos malo zrelosti i zivotnog iskustva iako su mnogi od nas prerano odrasli.

      Dragana

      Izbriši
  8. je li se kaze talenat ili talent....hahahahahahaha, davno sam izasla i iz skole a i iz Domovine too...:)

    Fatima!

    OdgovoriIzbriši
  9. Ciao Fatima,

    moze i talenat i talent, sve okay.

    Hvala, trudim se, volim istoriju i umjetnost, pa se moja putovanja vrte uglavnom oko toga, al' i dobre hrane, hahahaha

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
  10. Oko dobre hrane, to sam vec skuzila..:)

    OdgovoriIzbriši