14. svi 2012.

Genova oggi, Genova domani










"Genova danas (a ne oDJe), Genova sutra" ispisano na zgradi kroz koju je nekada davno svako morao proci nakon ulaska u luku. Zgrada je imala funkciju "carine", a danas je urbani centar komune (regiona Liguria) gdje se moze doci do informacija vezanih za sve segmente drustvenog zivota.

Nece moci bez pijace, pa sam i tamo uspjela malo da zavirim, ali nisam imala vremena da se "tiskam" u redu, mada su cijene jako prihvatljive u poredjenju s delikates radnjama ovde . Dopada mi se sa fotke sve sto visi, rado bih to vidjela i u mojoj ostavi na balkonu, hahahaha, ili da kazem po zapadnoj varijanti naseg jezika - u smocnici.

U samo srce grada sam usla ispod jedne porte (Genova je grad sa najvecim ocuvanim srednjovjekovnim gradom u Europi) i pratila male, uske ulicice koje se obicno zavrsavaju na nekom trgu, pa tako dalje kroz druge ulicice do sljedeceg trga. U proslosti su trgovi bili privatno vlasnistvo i na njima nije bilo dozvoljeno okupljanje, tako da je prvi gradski trg za javna okupljanja podignut ispred Katedrale Sv. Lorenza.

Katedrala Sv. Lorenza (na strafte, podsjeca me taj "dezen"na jedan doku od prije neko vece sa zatvorenicima u realnom zivotu koji nose takve uniforme, a na ledjima im pise County prison Dallas, mislila sam da takve stvari samo postoje u stripovima i na filmu, a ispostavi se da je java!). Gradjena je dugo, ako se pogleda od dole ka gore, vidi se kako je s vremenom nestajalo love, jer ka gore je sve manje i manje dekorisana. Genova je svoj procvat dozivjela u vrijeme renesanse, a kasnije je dosla kuga i zivot je postajao sve suroviji.

´Desno od katedrale je izgradjena prva ulica "normalne" sirine u gradu, jer je do tada bilo otezano transportovati robu iz luke u druge dijelove grada. Samo je dosao neko i povukao crtu, a to znaci da je crta prosla bukvalno kroz zgrade - prednji dio zgrade je srusen, sto je vidljivo zbog "prekida" ferski kojima su bile oslikane kuce aristokracije i izgradjena je nova fasada, a kada se posmatra zgrada sa strane, to je vidljivo.

U doba industrijske revolucije Genova se udruzila sa Englezima i pravili su business za dopremanje pamuka preko Sueckog kanala koji se cuvao u magazinima u luci, a ú gradu postoji Muzej barsuna (somota) i jeansa, u koji nisam stigla nazalost, mozda je i bolje tako, sada bih imala za cim da zalim.

Ulicice me podsjecaju na Dubrovnik, samo sto je Dubrovnik za klasu ispred Mletacke  i Genovske Republike, jer su samo u Dubrovniku ulice poplocane mermerom.

Gospoda je nerado zivjela u gradu, kroz tako uske ulice karoca (kocija) nije mogla da gre, pa su podizali sebi palate na selu (kampanja) gdje je bilo dovoljno prostora i mogucnosti za ostavarenje svih mogucih luksuziranja. Istodobno su u gradu izdavali stanove u svom posjedu, vodeci samo racuna pri tome da im ti posjedi samo donose dovoljno novca. Tako ni danas mnoge zgrade u Genovi nemaju lift, balkone etc, ali ono sto grad ima jesu brojne prodavnice i to sa svjezom hranom, bukvalno na svakih 2 min hoda se nalazi po jedna mesara i prodavnice sa vocem i povrcem.

Jako mi se dopalo nesto sto je dio sarma ovog grada, a podsjeca me i na seriju "Velo misto", a to su strikovi se vesom koji se susi tako napolju i "krasi" gradske fasade... ´Ljuta sam na berberina koji dva dana nije otvorio vrata svoje radnje, jer je to prava stara berbernica u Art Deco fazonu, ali se moze vidjeti na webu kao Bottega storica die barbiere Genova. Inace se da zamjetiti da su Dalmosi preuzeli talijansku rijec "bottega" (radnja) i modificirali je u "butiga". A domani (do sutra).

Dragana



Broj komentara: 18:

  1. Ciao Majo, a di je fotka s pijace? Poslala sam je u posljednjem emailu kao +1 fotka.

    Sve izgleda divno, posebno ove razabacane slicice i jos anpasovan text. Lepo. ;)))

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja sam samo prvi mail otvorila... Sad ću pogledati ostale :)
    I dodati fotku s pijace :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Bas si srce! Ne zaboravi jos onaj tamo jedan, znaces koji!

    Dragana

    P.S. Otvori knjigu sifara!

    OdgovoriIzbriši
  4. To, pijaca ima poseban stimung! Tata bi sada bas bio ponosan na mene. Kad se vratim sa putovanja, on me prvo pita: "A jesi bila na pijaci?"

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ova slika s pijace je dobra.
      I kod nas je isto. Još uvijek sam najmlađa na pijaci :) Lijep osjećaj :)
      Nema smisla ni da se guram, ni da uzmem nešto "preko reda", sve lijepo pustim prije sebe, svi isto godište :)

      Izbriši
    2. Due etti je 200 grama. Sad smo nesto i naucili, ucimo se dok smo zivi.

      Dragana

      Izbriši
    3. Nego dobar im na pijaci taj ventilator - vintage look, podsjeca me na Kubu, gdje nisam jos stigla, ali mi je moj prijatelj Vladimir prilikom tranzicije iz zemlje extremnog kapitalizma u zemlju extremnog komunizma poslao strasne fotke, nadam se da ih jos imam pohranjene, pa cemo da ih jednom podElimo ovde.

      Juhu, imam ih, nasla sam ih. Doci ce i one na red.

      Imam i vrlo zgodne slicice iz rubrike "50 stvari koje mogu samo da se vide u Kini", i to cemo dEliti, al' uskoro.

      Sad mora nesto da se uci, radi, radi, uci, pa cak i kada se ima day off work.

      Moram ovde svecano da obecam da cu jednom ponEti kameru u centar i praviti fotke, pocev od pijace, pa preko daljih strateskih tacaka u gradu Ddorfu. I've got it under my skin....jao, kako je to samo divno pjevao Frank, mislim na Sinatru, a danas mi je srce poskocElo kada vidjeh news da se sprema snimanje 4. dijela "Kuma", samo sto vise nece biti Marlon Branda... Otisao je jos 2004. To je bila faca!

      Dragana

      Izbriši
    4. E fino, napravićemo raspored, najbolje bi bilo da napravimo mix, malo tenmatske cjeline, malo foto priče. Sedmično mijenjamo, kako je Sanja predložila.
      Kad završimo s Italijom možemo preći na jednu temu. Od predloženih par tema biramo jednu, može tako?
      :)

      Izbriši
    5. Moze, moze. Samo bi trebali i drugi da se late kamere, pa da blog bude jos zanimljiviji. Umjesto pijaca 1x, mogli bi da vidimo pijacu 5x. Mogu da se trudim koliko 'ocu, ali ne mogu da postignem da vidim sve moguce pijace na ovom svijetu. To vazi i za druge stvari, nisam samo zapela za pijacu k'o moj tata.

      Dragana

      Izbriši
    6. Nisam mislila na pijacni barometar - kolik'o sta kosta na Zelenjaku, Djermu, Cvetkovoj pijaci, Bajlonijevoj pijaci ili pak na Kalenicu.

      O tome neka pricaju zorom na prvom kanalu RTS.

      Dragana ;)))

      Izbriši
    7. Odakle mi ono N? Trebalo je da piše: tematske cjeline.
      Brzo tipkam :)

      A što se tiče angažovanja, sigurna sam da ćemo svi učestvovati, svi smo skloni fotografisanju i do sada smo vidjeli mnogo slika od svih nas koji smo na blogu.

      Izbriši
  5. Ja ti šifre ne razumijem, jedva kontam i ovako napisano...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jao, sad znam na šta misliš :)
      Ali ne znaju ostali, a ti i ja se došaptavamo...
      Znam kako se osjećaju, jer sam se par puta i sama našla u situaciji kada ne znam o čemu se radi, i mogu ti reći da sam se jadno osjećala...
      E, ovdje je rođendanska čestitka u pitanju :)

      Izbriši
    2. Pa, da. Tako nekako. ;))))

      Dragana

      Izbriši
    3. Ovo što sam napisala, Dragana, nema nikakve veze s tobom, ovo su neka moja iskustva sa drugih portala, ne sa bloga :)))

      Izbriši
  6. Moj sms je na putu...

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
  7. Lijepo se ti i ja izdopisivasmo danas :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ok je to, bolje nego da se zabavimo nekim pletivom.

      Samo opusteno.

      Dragana

      Izbriši