6. svi 2011.

Antwerpen: za svakog ponešto

Za Svjetlanu - Delifrance da je podsjeti na studentske dane kada smo otkrivali France daveci se kroasanima; za mog tatu - pijaca kao bitan vid zabave za svakog penzosa; za najboljeg frenda buvljak sa antikvitetima na lokalnom trgicu; za sve djevojke - Diamonds forever; a za mene kao okorjelog romanticara - Love you more ...
Dragana :)






Broj komentara: 5:

  1. Hvala, Dragana, za ovo lijepo podsjecanje.

    Delifrance je krajem 80.-tih u Beogradu davao osjecaj da zajedno "gazimo" sa svijetom. A kroasane smo "unistavale" skoro kao nekada Aljine kifle. Nevjerovatna je slicnost ove radnje sa ondasnjom beogradskom radnjom na Terazijama.

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
  2. Bravo S, vidis kako ja znam da ubodem pravu zicu. Samo moram priznati da nisam uspjela nijedan da maznem, jer je dorucak u hotelu bio fantastican (incl. mini kroasane sa kremom od vanilije i mini peciva sa dva sloja lisnatog izmedju kojih je krema od vanilije, a na vrhu coko glazura), a poslije da se smaram s mislima kako da stanete u svoje omiljene farmerke za 7 dana, no way!

    Od svih likova sa ovih fotki moj najveci favorit je bakutanerka koja fura s biciklom po buvljaku u crvenim leggings, bjeloj majicici i neidentifikovanim modnim detaljem sa cvjetnim dezenom. (suknja?) Mislim da bi bez nje fotka bila svakako manje uzbudljiva, ovako me raduje da sam je u njenom fazonu "forever young" upecala u kadru!

    Nazalost, nije bilo dozvoljeno fotografisanje u Muzeju dijamanata. O dijamantima znam sasvim dovoljno ;)))))), prica sa audio guide traje oko 3 sata i nije mi bilo dosadno, jer je citava prica odradjena majstorski obzirom da 50% neobradjenih i 80 % obradjenih dijamanata prodju upravo kroz Antwerpen. Svojevremeno je u Antwerpenu bilo 20 000 radnji, a sada 2000. Dijamanti iz private collections se ne prodaju kao na pijaci, nego kao kod nas kada se zakljuci deal u kafani, samo kod njih i cafeu. Vlasnik zamota robu u papir (improvizovana koverta). Broker nudi robu kupcu i kupac pise na taj isti papir svoju ponudu. Ponuda vazi samo 24h, i tako dijamnti setaju tamo-vamo dok se konacno ne smire, a kupovina se zakljucuje rukovanjem i rjecima na hebrejskom u fazonu "Neka te prate sreca i prosperitet".

    Djevojke, zaboravite parfeme i sminku, nego se bacite na intenzivno proucavanje gradiva na temu: carat, colour and cut, pa jos ako vam se posreci da vas neko iznenadi sa jednim ili jos bolje vise, ukapiracete o cemu pricam. Pri tome zaboravite na Halida i "Necu, necu dijamante", pa to samo slusaju budale. ;))))

    Sjecam se lika koji je isao s mojom sestrom u skolu, ode na ekskurziju, spazi tamo neku ribu, tada je walkan bio statusni simbol, pridje joj da je startuje, pa je pita sta slusa na walkmanu, a ona njemu kaze Halida i "Necu, necu dijamante", pjesma je bila snimljena 22x na kaseti. Mislim, jasno je da ta riba nikada nije cula za Antwerpen.

    Btw, u muzeju je izlozen i reket ukrasen sa preko 1000 brilijanata i od platine, a fora je bila da se osvoji nekoliko turnira i takav jedan je u vlasnistvu Ivana Lendla. Sljasti stvarno, boli glava!

    Pusa.

    Dragana

    OdgovoriIzbriši
  3. Bas tako Svjetlana, onaj Delifrance na Terazijama je bas bio poseban.
    U Beogradu je i McDonalds bio extra restoran kad ga uporedis sa McDonaldsima po svjetu, gdje su ustvari samo restorani brze hrane i nista posebno..Doduse, zavisi, tamo gdje mogu, kao sto je ovamo, bas ih briga. Gdje moraju da se proguraju i dokazu, tamo se valjda i trude.

    OdgovoriIzbriši
  4. Bobo, prvi je McDonalds u Beogradu bio na Slaviji. Imas pravo, bio je bas neko cool mjesto, okupljala se u njemu neka fina raja.
    Tamo sam, zbog blizine moga fakulteta i neodrzanih predavanja i vjezbi, provela toliko vremene da sam ponekad mislila da studiram bas tu :). Kasnije sam se, kada sam otisla u svijet, cudila kako mi ni jedan Big Mac nije ukusan kao ondasnji beogradski.
    Danas i kada me kojim slucajem put i navede u Mc ne nerucujem nikada Big Mac, jer to nije to.

    :) Svjetlana

    OdgovoriIzbriši
  5. Nostalgie, slusamo li mi to danas Radio Nostalgie?

    I meni je onaj Mac na Slaviji najljepsi na svijetu, ali znam svaki kvadratni cm svakog Maca u Bgdu, bilo na Terazijama, bilo u Zemunu, na Banovom Brdu i sva tri na Novom Bgdu. Onaj u blizini Sest kaplara je vrlo zgodno mjesto kada zaglavim na Festu ili koncertu u SC, koliko sam samo nocnih buseva docekala sjedeci tamo uz sladoled sa prelivom od ribizle!!! ;)))))

    Meni su ljudi u Bgd Macovima najmenageri ovog lanca (bravo, majstori!), jer se trude da bude promovisano u Macu i nesto domace, tj. sladoledi sa prelivima od sezonskog voca, a to nigdje na bjelom svijetu nisam vidjela nego u Bgdu, viva Mac Bgd location!

    Kod Fontane sam obicno visila nakon casova talijanskog i bas je uvijek bilo prava uzivancija uz sladoled i mozzarella sticks, wow!!! Na Terazijama obicno nakon nekih social events ili da tatu oslobodim kuvanja, pa zatim u setnju u park na Tasu.

    S, imas pravo, nema BigMaca do beogradskog, pa se po bjelom svijetu obicno tjesim sa Royal TS.

    U Ljubljani je moj fave u Copovoj ulici, ali nije ni blizu cist kao oni u Bgdu, niti ima dusu kao beogradski.

    Dragana

    OdgovoriIzbriši