30. kol 2009.

Boka Kotorska





Bokokotorski zaliv je jedan od najljepših zaliva na svijetu.
Boka je opjevana u pjesmama. Još od XVI vijeka bila je, a i dan danas ostala motiv mnogih umjetnika, književnika, slikara i dr. O njoj su pisali: Njegoš, Simo Matavulj, Aleksa Šantić, Vuk Karadžić...
Lijepa je, a ima i specifičnu klimu. Zaliv predstavlja duboki fjord u koji se spuštaju Lovćen i Orjen. Isparenja mora obogaćuju vazduh mineralima i jonima koji ljekovito djeluju na respiratorni sistem.
Neobično je lijepo vidjeti more okruženo visokim planinama u čijem podnožju se nalaze kuće iz XV vijeka. Dobro, ima i novije gradnje - iz XVI vijeka ;), i još novije.
I u sred mora dva mala ostrvca. O njima ću vam pričati poslije.
Vazduh miriše na more, gledate suncem obasjane: masline, palme, oleandere, limunove, naranče, smokve, nar, tj. šipak... Mir, tišina, šum mora, eto to je Boka :)
Put je uzak u ovom dijelu zaliva i nedostaje šetalište, ali nije neophodno :)

4 komentara:

  1. Majo, samo ova prva slika dovoljno govori, a da ne spominjem tvoje objašnjenje i ostalo - ma, više od pet plus..

    Znaš što sam ranije spomenula - da nam doneseš "mirise" iz tog kraja?!

    Sve je tu: posebna svjetlost, stare kamene kuće, brda i kamenjar... Ja čak i zrikavce mogu da čujem.

    Predivno.

    P.S. Nisam pušač, ali zavidim dotičnom na slici, rado bih zapalila da sam na njegovom mjestu (da me ne opije vazduh..haha..)

    OdgovoriIzbriši
  2. Nego draga Majo ne rece ti nama kakve su cijene u na crnogorskom primorju (ne ljetovanje nego standard uopste), i gdje ste sve bili? Imal' onog grilla igdje?
    :-)

    OdgovoriIzbriši
  3. Mirise,evo stvarno mirise...Nikad taj miris koji si tako lijepo opisala necu zaboraviti.Mi smo ovde okruzeni morem ali takvog mirisa nema ( ne zalim se uopste na ovo more),ali tamo je ljepse.Samo da pomenem koliko mi je sve to tamo bilo vazno kad mi je prijateljica koja se upravo vratilaiz nasih krajeva ispunila zelju i donijela flasu punu "mora"i cak tri kamena sa plaze.Vodu sam istresla u nas bazen a kamencice stavila u saksiju pored cvjeca,pa eto mislim da ti je Majo sve jasno.Mnogo pozdrava za tebe i sve tvoje clanove bloga.Cao!

    OdgovoriIzbriši
  4. Drago mi je ako sam vam prenijela bar djelić ove ljepote :) Ja uživam u tim krajevima..., pogotovo u Perastu. To je grad mojih snova. Netaknut "napretkom civilizacije". Pod zaštitom je UNESCO-a, kao svjetska kulturna i prirodna baština.
    Tu nema neplanske gradnje, krase ga kamene kuće. Za vrijeme zemljotresa sve su ostale netaknute, ni kamenčić im ne fali.
    Kakav je bio u XV, XVI i XVII vijeku, takav je i danas.
    Čula sam da je Goran Bregović nedavno kupio kuću u Perastu.

    Bobo, zrikavci se čuju glasno :)
    A i mi smo Slađo, donijeli malo mora, školjke i kamenčiće. Morsko dno je prekriveno školjkama, ko zna da roni može da izroni prelijepe školjke.
    Moram da vam se pohvalim, naučila sam da ronim a da ne začepim nos! hahaha, nikad nije kasno ;)
    Al` ne znam još da zaronim duboko. Ima vremena ;)

    Kad smo išli za H. Novi i Igalo prošli smo kraj Kumbora, al` nismo svratili... Bilo je vruće Mure, pa nismo mogli napraviti pauzu. Al` ima vremena, otići ćemo ;) A htjela sam da svratimo, i zbog grila i zbog uspomena iz mladosti na Kumbor...

    Obišli smo: Kotor, Perast, Prčanj i Tivat. Bili smo i u: Risnu, Igalu i H. Novom, ali noću, pa slike nisu uspjele...

    Što se tiče cijena, isto je kao i u BiH, nešto čak i jeftinije. Mi smo se snabdjevali u Kotoru, tako da se ova inormacija odnosi na Kotor i cijene u Kotoru. To je što se tiče hrane.
    Odjeća isto tako, cijene slične našim, s tim što nema kineske robe, a ima talijanske. Ali u Kotoru, naravno imaju i ekskluzivne butike u kojima su i cijene visoke.

    Standard nam je sličan, neki ljudi su ostali bez posla okrutnim i naglim procesom privatizacije društvene svojine, privatnici rade, neko živi od turizma, ima i pomoraca...

    OdgovoriIzbriši